Saturday, November 22, 2008

Poveste cu ingeri!


Doi îngeri calatori s-au oprit sa-si petreaca noaptea în casa unei familii înstarite. Familia a fost rea si a refuzat sa-i lase pe îngeri sa înnopteze în camera de oaspeti. În schimb, le-a oferit o camaruta la subsol.
În timp ce îsi faceau paturile, îngerul batrân a vazut o gaura în perete si a reparat-o imediat. Când îngerul cel tânar l-a întrebat „De ce?”, celalalt înger i-a raspuns: „Lucrurile nu sunt întotdeauna cum par a fi”.
În noaptea urmatoare îngerii au ajuns sa se odihneasca în casa unui om sarac, dar foarte ospitalier, un taran ce locuia împreuna cu sotia lui. Dupa ce au împartit cu ei putina mâncare ce o aveau, ei au lasat pe îngeri sa doarma în patul lor, unde se puteau odihni în voie. Când s-au trezit a doua zi, îngerii i-au gasit pe taran si pe sotia lui plângând. Singura lor vaca, al carei lapte era singurul lor venit, murise pe câmp.
Îngerul cel tânar s-a înfuriat si l-a întrebat pe cel batrân „Cum se putea întâmpla un asemenea lucru?”
„Primul om avea tot si totusi l-ai ajutat” – a spus el. „A doua familie avea atât de putin, dar era în stare sa împarta totul si tu i-ai lasat vaca sa moara”.„Lucrurile nu sunt întotdeauna cum par a fi” – i-a spus îngerul cel batrân. „Când am stat în subsol am observat ca în gaura din perete era depozitat aur. De vreme ce stapânul era obsedat de lacomie si era incapabil sa-ti împarta bogtiia cu altcineva, am astupat zidul ca sa nu o gaseasca. Noaptea trecuta, când am adormit în patul familiei de tarani, îngerul mortii a venit dupa sotia gazdei. I-am dat în schimb vaca. Lucrurile nu sunt cum par a fi”.

No comments: